Ei lapsille eikä heikkohermoisille

Salsa on hyvää. Sitä voi laittaa leivän päälle voin, juuston ja makkaran sijaan: maistuu hyvältä ja terveellisempääkin se on.
Jos tekee salsan itse, ei saa edes lisäaineita. Kemikaalicocktailin Noora olisi toivottavasti ylpeä minusta.

No, löysin tänään Bella Vanillan salsaohjeen ja innoissani päätin tehdä salsaa heti illalla.

Myös tarjottimen haikala on kiinnostunut salsasämpylöistä.

Salsaa Rossanan tapaa seuraillen

  • 3 habaneroa (hatunnosto neljän käyttäjälle - minä huomasin, etten olekaan itsetuhoinen)
  • sitruunan mehua (tykkään siitä enemmän kuin limestä)
  • tomaattimurskaa purkki (jos on luomua, niin on vielä vähemmän lisäainesta)
  • 3 valkosipulinkynttä työkavereita sääliville
  • suolaa, pippuria ja sokeria
  • korianteria
Rouhi chilit ja valkosipulit. Surauta tomaattimurskaa lukuunottamatta kaikki blenderissä soseeksi. Jos kuitenkin käytät sauvasekoitinta, kuten minä blenderiä vailla tein, käännä katse siitä kiposta kun soseutat. Terveisin nimimerkki Chiliä silmässä.
Lisää tomaattimurska sekaan käsin käännellen. Syö minkä vaan kanssa. Älä syytä minua jos vatsa ei kestä - syöksen täällä itse onnellisena tulta.

Omat chilit voi hyvin, kun jaksoin vihdoinkin vaihtaa niille isommat ruukut. Omat mussukkani <3

2 comments:

Merja said...

Hehee hauskaa, että uskaltauduit kokeilemaan salsaohjettani. Mä tein joskus kotijuhliin seitsemällä habanerolla salsan, että toi oli sellanen miedonnettu resepti;D Nyt on intialaiset kanat marinoitumassa, että resepti tulee sivuilleni huomenna tai ylihuomenna! Voinko lisätä sun blogisi mun suosikkiblogilistalleni?

Liina said...

mulle tuli nälkä kun ajattelin intialaisia kanoja. etukäteinen kiitos!

salsasta tuli kyllä tosi hyvää. tulista mutta taivaallista.

ja ilman muuta voit! ei tarvitse kysyä :) pitää itsekin vääntää sellainen tässä joku päivä, ja ajattelin kyllä laittaa sut sinne ihan tosta noin vaan.