Regressio

Minä olen regressoitunut ruoanlaittajana: olen taas tosilaiska, enkä jaksa tehdä ikisuosikkivälipalojani (kuten Rossanan salsaa leivän päälle, yrttisalaattia jonka pihistin Pastanjauhajilta tai tabboulehia.)

Sen sijaan natustan kukkakaalia vihreällä tabascolla.

Maanantaina sain sentään kokattua. Halusin tehdä currya, ja mikä vielä parempaa, currya lehmästä JA perunasta. En vaan mistään löytänyt oikein sellaista reseptiä jossa olisi ollut lehmää ja perunaa. Asian teki vaikeammaksi se, että olin mielestäni Google Readerin kautta nähnyt jonkun curryohjeen juurikin äsken, mutten enää löytänyt sitä. Tietenkään. (Riiderissä on huonotkin puolensa.)
Lopulta löysin Pastanjauhajien mainostaman Paolan perunacurryn, johon lisäsin lehmää parisataa grammaa (perunaa voi sitten laittaa vähän vähemmän). Lisäksi korvasin kookosmaidon ruokavitosella, jotta kanssanisäkäskin syö.

Reseptin perusversio löytyy siis ainakin Pastanjauhajilta - ja ehkä myös Paolalta, jonka ruoat näyttävät olevan muutenkin kovassa kurssissa.

Lehmää lisäävät voivat ruskistaa lihanpalat nopeasti ensin ja heittää ne mukaan curryyn n. 10 minuuttia perunoiden jälkeen etteivät sitkisty - niin minä tein ja hyvää tuli. Ihan itse improttu resepti! Olen tosi ylpeä :D

Todellinen innovaatio on kuitenkin tässä:

Laiskan naisen ostoslista. Kuva tietokoneesta jonka näytöllä on ruokablogi. Tämän kun laittaa kännyn taustakuvaksi, on kaupassakäynti melkein helppoa.


Ainii haaste pitää kai jossain välissä laittaa eteenpäin, pahus.

2 comments:

sanna said...

Hehee, suuremman luokan innovaatio tosiaan! :D Testasin tuota sinun tonnikalaohrattoa(/risottoa) - ja kiitän, oli herkkua!

-sanna / soppailua.vuodatus.net

Liina said...

heee, kiva että maistui :D

tosin enemmän saat kiittää ruokalan setiä ja tätejä, mutta voin toki lepäillä laakereillani koska toin tällaisen ruoan tietoisuuteesi :D